Σε ποιες χώρες γιορτάζεται και είναι αργία η Κοίμηση της Θεοτόκου.

Στην Ελλάδα ο Δεκαπενταύγουστος έχει θρησκευτική σημασία λόγω του εορτασμού της Κοίμησης της Θεοτόκου αλλά και εθνική λόγω του τορπιλισμou  του «Έλλη» στην Τήνο από τους Ιταλούς. Όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τόσο την καθολική και προτεσταντική, όσο και την ορθόδοξη των Ρώσων και των Σέρβων….

Στην Ελλάδα ο Δεκαπενταύγουστος έχει θρησκευτική σημασία λόγω του εορτασμού της Κοίμησης της Θεοτόκου αλλά και εθνική λόγω του τορπιλισμou  του «Έλλη» στην Τήνο από τους Ιταλούς. Όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Τόσο την καθολική και προτεσταντική, όσο και την ορθόδοξη των Ρώσων και των Σέρβων. Στην Ελλάδα, η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα και αποκαλείται «Πάσχα του Καλοκαιριού». Δεν αποτελεί πένθιμο γεγονός για την ορθόδοξη πίστη, επειδή η Παναγία «μετέστη προς την ζωήν». Μάλιστα στις εκκλησίες που είναι αφιερωμένες στην Κοίμηση της Θεοτόκου διοργανώνονται παραδοσιακά πανηγύρια, που καταλήγουν σε γενικευμένο γλέντι. Όπως φαίνεται και στον σχετικό χάρτη είναι αρκετές οι χώρες όπου η Κοίμηση της Θεοτόκου δεν αποτελεί επίσημη αργία. Είναι εργάσιμη σχεδόν σε όλη την Βόρεια Ευρώπη, την Βρετανία καθώς και σε αρκετές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.Αξιοσημείωτο είναι ότι για δύο κατεξοχήν ορθόδοξες χώρες όπως είναι η Ρωσία και η Σερβία η 15η Αυγούστου δεν συμπεριλαμβάνεται στην λίστα με τις επίσημες αργίες του κράτους αν και η Κοίμηση της Θεοτόκου εορτάζεται με λαμπρότητα στις δύο χώρες καθώς αποτελεί μία από τις κορυφαίες γιορτές του δόγματος. Σε ότι αφορά την Γερμανία και την Ελβετία αποτελεί αργία για ορισμένα κρατίδια και καντόνια αντίστοιχα. Οι προτεσταντικές ομολογίες θεωρούν την Κοίμηση της Θεοτόκου δευτερεύουσα εορτή, επειδή δεν βασίζεται σε βιβλικές αναφορές. Η διαφορά αυτή φαίνεται ανάγλυφα στη Γερμανία, όπου ο Δεκαπενταύγουστος είναι επίσημη αργία μόνο στα καθολικά κρατίδια του Ζάαρλαντ και της Βαυαρίας. Για την Κοίμηση της Θεοτόκου δεν υπάρχουν αναφορές στην Καινή Διαθήκη. Γι’ αυτήν μαθαίνουμε από τις διηγήσεις σημαντικών εκκλησιαστικών ανδρών, όπως των Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, Διονυσίου του Αρεοπαγίτη καθώς και από τα σχετικά τροπάρια της εκκλησιαστικής υμνολογίας. Εντύπωση μπορεί να προκαλεί επίσης ότι ο Δεκαπενταύγουστος είναι ημέρα αργίας για τους Γάλλους καθώς είναι ο γνωστός ο διαχωρισμός εκκλησίας – κράτους στην Γαλλία. Αυτό που είναι σχετικά άγνωστο είναι ότι η 15η Αυγούστου προϋπήρχε σαν αργία του Χριστιανισμού. Αποτελούσε την παγανιστική γιορτή feriae Augusti, που ξεκίνησε το 18 π.Χ. από την αυτοκράτορα Αύγουστο, στην Ρώμη και είχε να κάνει με την ολοκλήρωση των αγροτικών εργασιών. Η Ανάληψη της Παναγίας.Έργο του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς . Δεξιά: οι χώρες όπου εορτάζεται η Παναγία το Δεκαπενταύγουστο. Για τους περισσότερους Μεσογειακούς λαούς είναι επίσημη αργία. Εκτός Ευρώπης η συγκεκριμένη ημερομηνία είναι αργία σε Χιλή, Γουατεμάλα, Παραγουάη, Κολομβία, Σενεγάλη, Τόγκο, Ακτή Ελεφαντοστού, Καμερούν, Μπενίν, Σεϊχέλες, Μαγαδασκάρη, Άγιο Μαυρίκιο, Μπουρουντί και Λίβανο. Οι διαφορές της Ορθόδοξης και της Καθολικής Εκκλησίας  σχετικά με την Κοίμηση της Θεοτόκου Η Καθολική Εκκλησία πιστεύει στο δόγμα της ενσώματης ανάληψης της Θεοτόκου (Assumptio Beatae Mariae Virginis), που οριστικοποιήθηκε με την αποστολική εγκύκλιο του Πάπα Πίου IB’ «Munificentissimus Deus» την 1η Νοεμβρίου 1950. Αντίθετα, η Ορθόδοξη Εκκλησία κάνει λόγο πρώτα για Κοίμηση της Θεοτόκου, δηλαδή πραγματικό θάνατο (χωρισμό ψυχής και σώματος) και στη συνέχεια για μετάσταση της Θεοτόκου, δηλαδή ανάσταση (ένωση ψυχής και σώματος) και ανάληψή της κοντά στον Υιόν της. Στην Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία ο εορτασμός της Κοίμησης της Θεοτόκου περιλαμβάνει κατά πρώτο λόγο το θάνατο και την ταφή της Παναγίας και κατά δεύτερο την ανάσταση και τη μετάστασή της στους ουρανούς. Η εκκλησιαστική παράδοση αναφέρει ότι η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Η εκκλησιαστική παράδοση αναφέρει ότι η Κοίμηση της Θεοτόκου συνέβη στο σπίτι του Ευαγγελιστή Ιωάννη, στο οποίο διέμενε η μητέρα του Θεανθρώπου. Αφού της έκλεισαν τα μάτια, οι Απόστολοι μετέφεραν το νεκροκρέβατό της στον κήπο της Γεθσημανής, όπου και την έθαψαν. Κατά τη μεταφορά του λειψάνου της, φανατικοί Ιουδαίοι αποπειράθηκαν να ανατρέψουν το νεκροκρέβατό της, αλλά τυφλώθηκαν. Μόνο ένας από αυτούς κατόρθωσε να το ακουμπήσει, αλλά μια αόρατη ρομφαία του έκοψε τα χέρια. Μοναδικός απών από την κηδεία της υπήρξε ο Απόστολος Θωμάς. Όταν μετά από τρεις ημέρας πήγε στον τάφο της, βρήκε μόνο τα εντάφια. Η Παναγία είχε αναστηθεί….

Loading...

Leave A Comment